Zet jouw marketing op de kaart met de beschrijfbare jaarkalender en maandkalender voor 2017

Facebooktwitterpinterestlinkedininstagram

Gedurende het jaar komen er diverse momenten aan die je van nature al oppakt als organisatie om de doelstellingen te behalen. Toch zijn er vaak nog veel meer momenten die belangrijk zijn voor jouw bedrijf, maar die je zelf niet meteen ziet.

Daarom heb ik deze jaar- en maandkalender gemaakt. Je kunt deze gewoon uitprinten. Zo vaak je wilt en nodig hebt. Het is een discussiestuk tijdens overleggen, hang ‘m op in de kantine. En gebruik dit document om te koppelen aan jouw marketingplannen en organisatiedoelstellingen.

Pragmatisch en pro-actief aan de gang met de marketing en communicatie van jouw bedrijf. Kansen pakken wanneer ze echt relevant zijn en jezelf en je team de tijd geven deze goed op te pakken.  

Hoe gebruik je de jaarplanning voor 2017?

Gebruik deze jaarplanning om overzicht te krijgen. Om de discussie met je collega’s aan te gaan. Om je marketingplan verder in te vullen.

  1. Zet de campagnes, events en belangrijke gebeurtenissen op de kalender.
  2. Kijk ook naar vorig jaar. Zijn er toen items geweest die je hierop wilt zetten?
  3. Gebruik eventueel kleuren om dezelfde soort items te merken.
  4. Kijk naar je marketingplan, staat echt alles erin?

Overleg met je collega’s. Laat aanvullen wat voor hen belangrijk is. Passen deze items helemaal in je marketingplan? Zo niet, vul aan en scherp aan. Nu kun je de items gaan opbreken in campagnes. Iedere maand kun je nu gaan werken aan wat er voor je neus staat en wat er aan gaat komen. Overzicht!

Jaarkalender check? Op naar de maandkalender.

Jaarplanning-2017-voorbeeld-indemix

knop-download

De maandkalender voor 2017 gebruiken

Ok, het plan voor dit jaar is klaar. Je hebt het opgebroken in maanden en aangevuld met belangrijke items. Dan kun je nu verder gaan opbreken naar momenten in de maand (die je daarna weer kunt opbreken in boodschap, middel en content).

  1. Kijk naar je jaarkalender. Zet de momenten op je maandkalender. Hou ruimte over om te schrijven. Dus blijf summier
  2. Wanneer ga je voor het eerst over een item communiceren? (kijk dus ook naar items in de volgende maand)
  3. Wanneer moeten items af zijn? Bijvoorbeeld naar de drukker?
  4. Welke middelen gebruik je standaard? Bijvoorbeeld je website, e-mailings, facebook. En wat is je ritme? Zet het erin.
  5.  Zet bij de middelen waar het over gaat. Denk aan de items die je op de kalender hebt gezet.
  6. Bespreek de kalender met je collega’s en geef hen ook taken/verantwoordelijkheden zodat je de planning daadwerkelijk helemaal uitvoert zoals je nu hebt gepland.
  7. Niet helemaal tevreden over wat er staat? Mis je iets? Print een nieuwe uit…begin gewoon overnieuw.
  8. Zie het gebruik van deze kalender als een training om meer uit je marketing te halen. Tijd te nemen om echt goed na te denken over wat je met alle moment wilt doen.

Vanaf hier kun je echt over content gaan praten! Hoe moet iets eruit zien, wat komt erin. Wie is de ontvanger, via welk middel ga je het verspreiden en wat wordt de boodschap? Dit document helpt je om pragmatisch en pro-actief om te gaan met jouw marketing en communicatie doelstellingen.

Maandplanning-leeg-2017-indemix

knop-download

Wil je de planningen voor 2017 liever digitaal vullen?

  • Maak een kopie en gebruik de Adobe Acrobat PDF opties om een document te beschrijven.
  • Heb je photoshop? Laad ‘m hier in en beschrijf het document. Je kunt de planning als kopie opslaan. Gebruik bestandsindeling PDF
  • Laat de planning digitaliseren door mij. Ik geef je indien gewenst ook advies en tips. Hier zijn wel kosten aan verbonden.

Heel erg veel succes gewenst in 2017!

Facebooktwitterpinterestlinkedin

Reacties zijn gesloten.