‘Je moet wat met social media’ zeiden ze

Facebooktwitterpinterestlinkedininstagram

Het maakt niet uit hoe je ervan bewust wordt gemaakt dat je niet aanwezig bent op een potentieel interessant kanaal, het is altijd goed om niet zomaar te beginnen met het opzetten van bijvoorbeeld een pinterest pagina, twitterpagina of een facebookpagina.

Ze kunnen zoveel zeggen

Dat betekent nog niet dat het past bij jouw bedrijf. En dan heb ik het nog niet eens over de marketingmix. Waar het vaak op neerkomt is handjes. Handjes die vrij zijn om in te spelen op actualiteiten, die tijd hebben om een post te plaatsen om te reageren op berichten. Die zich als ambassadeur willen inzetten voor het bedrijf, merk of product. Of het nu 1 iemand of meerdere mensen in je team zijn. Het is wel een vereiste. Anders heeft het inzetten van een nieuw kanaal geen nut.

Daarnaast is het natuurlijk belangrijk om eerst een plan van aanpak te maken. Wat wil je bereiken, wie wil je bereiken, hoe ga je dit doen? Gewoon maar beginnen is zelden succesvol geweest.

Begin bij het begin

Doe onderzoek naar andere (gelijke) bedrijven in de markt. Denk na over je eigen aanpak, de nieuwe mix en of deze bij de huidige samenstelling van je team past.

Of schakel eventueel iemand in die je hierbij helpt *wink wink*.

Zonder gekheid. Ik zie te vaak dat bedrijven een twitter account hebben, omdat ze er moeten zijn. Behalve dat je een naam hebt geclaimd…ben je er helemaal niet. Twitter is nu, twitter is een conversatie. Als je daar niet 100% voor kunt en wilt gaan, dan kun je er zelfs beter niet zijn. En dit geldt voor alle kanalen.

 

Facebooktwitterpinterestlinkedin

Reacties zijn gesloten.